ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11Αποκάλυψη κεφάλαιο 11 | www.revelationofjesus.net ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 - το κείμενο11:1,2 ΤΟ ΜΕΤΡΗΜΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥΤΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ, ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ11:2 ΑΦΗΣΕ ΤΗΝ ΑΥΛΗ11:3-6 ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΜΑΡΤΥΡΕΣ;ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ;11:7-10 Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΑΡΤΥΡΩΝΟ ΣΑΤΑΝΑΣ ΜΙΜΗΤΑΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΠΟΤΕ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΘΗΡΙΟ;11:11-13 Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΑΡΤΥΡΩΝ11:14,15 ΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ11:16-18 Η ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ11:19 Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΘΗΡΙΟ;

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, μπορούμε να προσδιορίσουμε τον καιρό της εμφάνισης του αντίχριστου (του θηρίου). “Το θηρίο… θα ανέβει από την άβυσσο” (Αποκάλυψη. 17:8) και η άβυσσος “ανοίγεται” στην πέμπτη σάλπιγγα (Αποκάλυψη 9:1,2). Επιπλέον, οι ακρίδες που βγαίνουν από την άβυσσο στην πέμπτη σάλπιγγα έχουν “βασιλιά, τον άγγελο της αβύσσου” (Αποκάλυψη 9:11). Τα γεγονότα της πέμπτης σάλπιγγας λαμβάνουν χώρα “στον έσχατο καιρό”, στην τελευταία φάση του πολυετούς πολέμου μεταξύ του βασιλιά του Βορρά και του βασιλιά του Νότου (βλ. 9:3 Ο Στρατός των Ακριδών ).

Στην εισαγωγή των σαλπίγγων μπορούμε να δούμε ποια είναι η δύναμη που εμποδίζει την εμφάνιση του θηρίου. Στην Αποκάλυψη 7:1 παρουσιάζονται τέσσερις άγγελοι “που κρατούσαν τους τέσσερις ανέμους της γης… μέχρις ότου σφραγίσουμε τους δούλους του Θεού”. Βλέπουμε πάλι αυτόν τον περιορισμό στην Αποκάλυψη 8:3-5 καθώς ένας άγγελος με ένα χρυσό θυμιατήριο, προσφέρει προσευχές και θυμίαμα. Όπως επισημάνθηκε στην ενότητα 8:3 Το Χρυσό Θυμιατήριο , το θυμιατήριο συμβολίζει την προστασία του Θεού στους αμαρτωλούς από τις καταστροφές που τους αξίζουν. Η πτώση του θυμιατηριού στη γη συμβολίζει το τέλος αυτής της προστασίας, επιτρέποντας στον Σατανά να υποκινήσει τις πληγές των σαλπίγγων με το χάος και τα δεινά που περίμενε αιώνες τώρα να επιφέρει στους ανθρώπους. Ο Σατανάς δεν θα λυθεί μέχρι να σφραγιστούν οι 144.000.

Οι χαώδεις καταστάσεις που προκαλούνται από τις τέσσερις πρώτες σάλπιγγες (χαλάζι με φωτιά, βουνό που καίγεται με φωτιά, δηλητηριώδες αστέρι που καίγεται και καπνός που σκοτεινιάζει τα ουράνια σώματα) ορίζονται ως το άνοιγμα της αβύσσου (βλ. 9:1,2 Η Άβυσσος ). Από την άβυσσο ανεβαίνει το θηρίο, για να επιτεθεί στους δυο μάρτυρες. Ο Θεός και οι άγγελοι περιορίζουν τον Σατανά, μέχρι οι 144.000 να έχουν “σφραγιστεί στα μέτωπά τους”, αλλά τότε οι τέσσερις άνεμοι θα απελευθερωθούν, το θυμιατήριο θα πέσει στη γη, η άβυσσος θα ανοιχτεί και το θηρίο θα εμφανιστεί.

Έτσι η διακονία των δυο μαρτύρων, λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα με τις δραστηριότητες “του θηρίου... που ανεβαίνει από την άβυσσο” . Αυτή είναι η εμφάνιση, σε παγκόσμιο επίπεδο, του αντίχριστου που θα πραγματοποιηθεί στον έσχατο καιρό. Είναι εκείνος που “θα κάνει μαζί τους πόλεμο, και θα τους νικήσει, και θα τους θανατώσει. Και τα πτώματά τους θα βρίσκονται επάνω στην πλατεία της μεγάλης πόλης, που πνευματικά αποκαλείται Σόδομα και Αίγυπτος, όπου και ο Κύριος μας σταυρώθηκε” (Αποκάλυψη 11:7,8). Δεν είναι μια συγκεκριμένη πόλη, αλλά συμβολίζει κάθε πόλη του κόσμου, όπου κυριαρχούν η ανηθικότητα (“ Σόδομα ”), η αθεΐα (“ Αίγυπτος ”) και η εχθρότητα προς τον Χριστό (“ όπου και ο Κύριός μας σταυρώθηκε ”).[1]

Οι λεπτομέρειες της τελευταίας προσπάθειας εξολόθρευσης του λαού του Θεού, που γίνεται από τους οργισμένους οπαδούς του θηρίου περιγράφονται στα κεφάλαια 13 και 17: η εικόνα, το χάραγμα, ο αριθμός του θηρίου και η μάχη του θηρίου και των δέκα βασιλιάδων εναντίον του Αρνίου. Η πόρνη (η ψεύτικη εκκλησία) που “κάθεται πάνω” (ελέγχει) το θηρίο (συμμαχία των εθνών) στο κεφάλαιο 17 “μεθούσε από το αίμα των αγίων, και από το αίμα των μαρτύρων του Ιησού” (Αποκάλυψη 17:6). Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι στον έσχατο καιρό κάποιοι μάρτυρες θα θυσιάσουν τη ζωή τους, τουλάχιστον την περίοδο πριν από το “κλείσιμο της θύρας της χάριτος”, όταν θα γίνει “σιωπή στον ουρανό.”[2]

Ωστόσο, το χιαστό ρητορικό σχήμα δείχνει ότι αυτή η ενότητα είναι ιδιαίτερα συμβολική (βλ. 8:3 Σάλπιγγες: Κυριολεκτικές ή συμβολικές; ). Πιθανόν κάποιοι από τους “δυο μάρτυρες” να θυσιαστούν, αλλά όλοι θα υποστούν έναν πνευματικό θάνατο. Αυτός είναι ο αβάστακτος θάνατος του ‘εγώ’ που περιγράφεται στην ενότητα 10: Ο διασκορπισμός της δύναμης του άγιου λαού . Θα συμβεί, όταν οι πιστοί μάρτυρες αντιμετωπίσουν τη μεγάλη απογοήτευση (“και θα πικράνει την κοιλιά σου” Αποκάλυψη 10:9) όταν θα φαίνεται ότι το μήνυμά τους απορρίπτεται (“και οι υπόλοιποι από τους ανθρώπους… (δεν) μετανοήσαν” Αποκάλυψη 9:20). Αντί για μια θετική ανταπόκριση, θα αντιμετωπίσουν διωγμούς και απειλές θανάτου (Αποκάλυψη 13:15). Οι ακόλουθοι του θηρίου θεωρούν ότι ο λαός του Θεού είναι υπεύθυνος για τις πληγές που τους κάνουν να υποφέρουν και θα αγαλλιάσουν στη φαινομενική ήττα τους - “εκείνοι που κατοικούν στη γη θα χαρούν γι’ αυτούς, και θα ευφρανθούν· και θα στείλουν δώρα ο ένας προς τον άλλον, επειδή αυτοί οι δυο προφήτες βασάνισαν εκείνους που κατοικούν επάνω στη γη” (Αποκάλυψη 11:10). Η ‘ανάσταση’ όμως των δύο μαρτύρων, θα είναι μια συγκλονιστική μαρτυρία που τελικά θα πείσει ένα μεγάλο πλήθος να εγκαταλείψουν τη Βαβυλώνα και να βρεθούν με το πιστό υπόλοιπο του Θεού.

Συνέχισε στη επόμενη παράγραφο: 11:11-13 Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΑΡΤΥΡΩΝ



[1] Ο λαός του Θεού έλαβε το κάλεσμα να φύγει από τα Σόδομα (ο Λωτ και η οικογένειά του) και την Αίγυπτο (λαός Ισραήλ). Μία ακόμα επιβεβαίωση ότι αυτή η περικοπή αφορά στο τελευταίο μήνυμα μετάνοιας, “Έπεσε, έπεσε η Βαβυλώνα… βγείτε έξω απ’ αυτή, ο λαός μου” (Αποκάλυψη 18:1-4).

[2] Βλ. 8:1 Σιωπή στον Ουρανό , για μία ανάλυση αυτής της φράσης. Βλ. 14:13 Μάρτυρες στη Μεγάλη Θλίψη , για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το αν θα υπάρξουν μάρτυρες που θα θυσιάσουν τη ζωή τους.