1: 7-9 Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΜΑΧΗ
“Προσέξτε, έρχεται μαζί με τα σύννεφα, και θα τον δει κάθε μάτι, και εκείνοι που τον λόγχισαν, και θα θρηνήσουν με την παρουσία του όλες οι φυλές της γης, ναι, αμήν” Αποκάλυψη 1:7.
Αυτό το εδάφιο περιγράφει το κεντρικό θέμα της Αποκάλυψης. Παρόλο που ο Θεός μας αγαπά όλους και θέλει όλοι να “γίνουν βασιλείς και ιερείς” Του, υπάρχουν άνθρωποι που δεν αποδέχονται την αγάπη Του. Υπάρχουν εκείνοι “που τον λόγχισαν”. [1] “Οι φυλές της γης που θα θρηνήσουν εξαιτίας του”. Η Αποκάλυψη 6:15 περιγράφει εκείνους που φωνάζουν στα βουνά και στους βράχους να πέσουν πάνω τους και να τους κρύψουν από το πρόσωπο του Χριστού, καθώς επιστρέφει. Τα κεφάλαια 16 και 19 περιγράφουν ότι τα έθνη και οι βασιλείς του κόσμου θα συγκεντρωθούν εναντίον Του στη μάχη του Αρμαγεδδών. Όσο απίστευτο και αν μας φαίνεται, ο Χριστός έχει εχθρούς παρόλη την άπειρη αγάπη που έχει δείξει στην ανθρωπότητα.
Υπάρχουν δύο στρατόπεδα στη Μεγάλη Διαμάχη που εκτυλίσσεται από τότε που “έγινε πόλεμος στον ουρανό” (Αποκάλυψη 12:7) εξαιτίας της επανάστασης του Εωσφόρου. (βλ. κεφάλαιο 12). Αυτή η Διαμάχη διεξάγεται στον πλανήτη γη. Ο ίδιος ο Ιωάννης έζησε αυτή τη Μεγάλη Διαμάχη και ως θύμα αλλά και ως νικητής: “Εγώ, ο Ιωάννης, που είμαι και αδελφός σας, και συγκοινωνός στη θλίψη και στη βασιλεία και στην υπομονή του Ιησού Χριστού, ήμουν στο νησί, που λέγεται Πάτμος, εξαιτίας του λόγου του Θεού, και εξαιτίας της μαρτυρίας του Ιησού Χριστού” (Αποκάλυψη 1:90). Ο Ιωάννης εξορίστηκε στην Πάτμο (και σύμφωνα με την παράδοση, ξέφυγε από το βασανιστήριο του βρασμού του σε καυτό λάδι) επειδή ήταν με το μέρος του Θεού στη Μεγάλη Διαμάχη.
Το τέλος αυτής της διαμάχης μεταξύ του Χριστού και του Σατανά και η ολοκληρωτική εξάλειψη της αμαρτίας και του κακού, αποτελούν το κύριο θέμα του βιβλίου της Αποκάλυψης. Αυτό το θέμα δεν έχει μόνο θεωρητική σημασία· η Αποκάλυψη δείχνει τον κόσμο χωρισμένο σε δύο μεγάλα στρατόπεδα. Στο ένα στρατόπεδο έχουμε τους ανθρώπους των οποίων τα ονόματα θα βρεθούν γραμμένα στο βιβλίο της ζωής και στο άλλο εκείνους που τα ονόματά τους δεν θα βρίσκονται εκεί (Αποκάλυψη 20:15). Υπάρχουν εκείνοι που είναι με το μέρος του Αρνίου και εκείνοι που είναι με το μέρος του θηρίου (Αποκάλυψη 14:4, 11).
Η επιλογή στρατοπέδου είναι πολύ πιο σημαντική από την επιλογή του πολιτικού κόμματος ή της ποδοσφαιρικής ομάδας που υποστηρίζουμε. Είναι μια επιλογή με ξεκάθαρες επιπτώσεις σε προσωπικό επίπεδο. Κανείς δεν θεωρείται Χριστιανός μόνο και μόνο επειδή γεννήθηκε σε μια χριστιανική οικογένεια ή σε ένα χριστιανικό κράτος και κανείς δεν γίνεται Χριστιανός, μόνο και μόνο επειδή οι γονείς του τον βάφτισαν όταν ήταν μωρό.
Δεν υπάρχει λοιπόν καμία επιλογή που να είναι πιο σημαντική απ’ αυτήν. Οι συνέπειες αυτής της επιλογής μας είναι καίριας σημασίας: θα είμαστε είτε με εκείνους στην πλευρά του Αρνίου, που στο τέλος θα απολαμβάνουν την αιώνια ζωή, είτε με εκείνους στην πλευρά του θηρίου που θα οδηγηθούν στον αιώνιο θάνατο. Η Αποκάλυψη, όπως και ολόκληρη η Αγία Γραφή δεν κάνει καμία αναφορά σε καμία ομάδα ανθρώπων που θεωρούνται ουδέτεροι. Εξ’ ορισμού είμαστε όλοι αμαρτωλοί και βρισκόμαστε στο λάθος στρατόπεδο της διαμάχης. Αλλά οι τρομερές σκηνές της Αποκάλυψης, όπως επίσης και οι υπέροχες υποσχέσεις αυτού του βιβλίου, αποτελούν για εμάς μία σοβαρή προειδοποίηση και μια ενθαρρυντική υπενθύμιση ότι όλοι έχουν το προνόμιο να επιλέξουν και να συμμαχήσουν με το στρατόπεδο του Θεού. Μπορούμε όλοι να γίνουμε μέλη του “καινούργιου ουρανού και της καινούργιας γης” (Αποκάλυψη 21:1).
Συνέχισε στη επόμενη παράγραφο: 1: 10 Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
[1] Στην Α΄ Θεσσαλονικείς 4:18, είναι ξεκάθαρο ότι οι δίκαιοι θα αναστηθούν και θα δουν τον Χριστό να έρχεται. Στην Αποκάλυψη 20:5, είναι ξεκάθαρο ότι “οι υπόλοιποι των νεκρών” δεν θα αναστηθούν μέχρι τη συμπλήρωση των χιλίων ετών. Με άλλα λόγια αυτοί που δεν θα έχουν σωθεί δεν θα δουν το Χριστό να έρχεται μέσα στα σύννεφα. Ωστόσο, αυτό το εδάφιο δείχνει ότι θα υπάρξουν κάποιες εξαιρέσεις, “Αυτοί που τον λόγχισαν”, δηλαδή αυτοί που έπαιξαν βασικό ρόλο στο θάνατό Του (που μπορεί επίσης να περιλαμβάνει και εκείνους “που τον λόγχισαν” διώκοντας τα παιδιά Του) θα αναστηθούν στην πρώτη ανάσταση. Αυτό ακριβώς εννοούσε ο Χριστός, όταν είπε στον Πιλάτο: “Στο εξής, θα δείτε τον Υιό του ανθρώπου να κάθεται στα δεξιά της δύναμης, και να έρχεται επάνω στα σύννεφα του ουρανού.” (Ματθαίον 26:64).