Τα Αποτελέσματα της Πτώσης Επάνω στο Γάμο

Η αμαρτία έχοντας παραμορφώσει στην ανθρωπότητα τον αντικατοπτρισμό της εικόνας του Θεού, είχε τις επιπτώσεις της στο γάμο καθώς και σε άλλους τομείς της ανθρώπινης εμπειρίας. Εισήλθε το προσωπικό συμφέρον εκεί όπου άλλοτε βασίλευε η τέλεια αγάπη και ενότητα. Η ιδιοτέλεια είναι το πρωταρχικό κίνητρο όλων εκείνων που δεν υποχρεώνονται από την αγάπη του Χριστού. Πηγαίνοντας αντίθετα προς όλες τις αρχές της υποταγής, της υπηρεσίας και της προσφοράς που το ευαγγέλιο αντιπροσωπεύει, αποτελεί τον κοινό παρονομαστή όλων των χριστιανικών αποτυχιών.

Με την ανυπακοή τους ο Αδάμ και η Εύα ήρθαν σε αντίθεση με το σκοπό της δημιουργίας τους. Πριν να αμαρτήσουν, έζησαν με πλήρη ειλικρίνεια ενώπιον του Θεού. Έπειτα, αντί να Τον πλησιάσουν χαρούμενα, τρομαγμένοι κρύφθηκαν από Αυτόν, προσπαθώντας να καλύψουν την αλήθεια και να αποτινάξουν την ευθύνη των πράξεών τους. Διαποτισμένοι με ένα βαθύ αίσθημα ενοχής που οι ορθολογικές εξηγήσεις τους δεν μπορούσαν να εξαλείψουν, δεν μπορούσαν να αντικρίσουν το βλέμμα του Θεού και τους αγίους αγγέλους. Από τότε αυτή η υπεκφυγή και η προσπάθεια αυτοδικαίωσης αποτέλεσαν κοινό πρότυπο των ανθρώπινων σχέσεων με το Θεό.

Ο φόβος που τους οδήγησε στην απόκρυψη, διέστρεψε όχι μόνο τις σχέσεις του Αδάμ και της Εύας με το Θεό, αλλά και του ενός προς τον άλλον. ΄Οταν ο Θεός τους ρώτησε, και οι δύο επιδίωξαν να προστατευθούν σε βάρος του άλλου. Οι κατηγορίες τους απέδειξαν τη σοβαρή διάσπαση που επήλθε στην αξιαγάπητη σχέση την οποία ο Θεός εγκαθίδρυσε στη Δημιουργία.

Μετά την αμαρτία, ο Θεός είπε στη γυναίκα: «Προς τον άνδρα σου θέλει είσθαι η επιθυμία σου, και αυτός θέλει σε εξουσιάζει.» (Γέν. γ΄16). Ο Θεός ήθελε αυτή η αρχή, η οποία δεν αλλάζει τη βασική ισότητα του άνδρα και της γυναίκας, να είναι προς όφελος του πρώτου ζευγαριού και των ζευγαριών που θα ακολουθούσαν. 10 Δυστυχώς αυτή η αρχή παραμορφώθηκε. Από τότε η επιβολή του ισχυρού, ο χειρισμός, η εξαφάνιση της ατομικότητας χαρακτήριζαν το γάμο στο διάβα των αιώνων. Ο εγωκεντρισμός παραμέρισε την αποδοχή και την εκτίμηση του ενός προς τον άλλον.

Η ουσία της Χριστιανοσύνης είναι να ζει κανείς με αυταπάρνηση και αρμονία που χαρακτήριζε το γάμο πριν από την πτώση, η οποία πτώση κατέστρεψε την αρμονία. Η τρυφερότητα του άνδρα και της γυναίκας είναι να συντελέσει ο ένας στην ευτυχία του άλλου. Ο καθένας πρέπει να καλλιεργήσει την ευτυχία του άλλου. Πρέπει να αναμιχθούν σαν ένα άτομο, χωρίς κανείς από αυτούς να χάσει την ατομικότητά του, που ανήκει στο Θεό. 11