ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3Αποκάλυψη κεφάλαιο 3 | www.revelationofjesus.net


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - το κείμενοΣΑΡΔΕΙΣ 3:1,2 Η ΝΕΚΡΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΤΥΠΟΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑΚΑΛΒΙΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ3:3-6 ΦΥΛΑΓΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ 3:7 ΑΦΥΠΝΙΣΗΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΛΕΥΣΗΣ3:8 ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΟΥ ΔΑΒΙΔ, Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΘΥΡΑΗ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΞΙΛΑΣΜΟΥ, 2300 ΗΜΕΡΟΝΥΚΤΙΑ3:9-13 ΕΡΧΟΜΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑΛΑΟΔΙΚΕΙΑ 3:14 Ο ΠΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ3:15-17 ΧΛΙΑΡΟΣ3:18 Ν’ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΜΕΝΑ - ΧΡΥΣΑΦΙΙΜΑΤΙΑ ΛΕΥΚΑΤΟ ΚΟΛΛΥΡΙΟ3:19-21 ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΣΤΗ ΘΥΡΑ3:22 ΑΣ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ


3:3-6 ΦΥΛΑΓΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕ

“Θυμήσου, λοιπόν, πώς παρέλαβες και άκουσες, και φύλαγέ τα, και μετανόησε· αν, λοιπόν, δεν αγρυπνήσεις, θα ‘ρθω εναντίον σου σαν κλέφτης, και δεν θα γνωρίσεις ποια ώρα θα ‘ρθω εναντίον σου” (Αποκάλυψη 3:3). Αν οι Προτεστάντες είχαν θυμηθεί και είχαν ενστερνιστεί το μήνυμα των μεταρρυθμιστών, θα μπορούσαν να είχαν αποφύγει τις κοινωνικές και στρατιωτικές καταστροφές που επήλθαν “σαν κλέφτης”. Μια από τις πιο τραγικές διαστάσεις εκείνης της περιόδου ήταν ο πρόωρος θάνατος εκατομμυρίων ανθρώπων, που χάθηκαν εξαιτίας των οδυνηρών και ανίερων φανατισμών των θρησκευτικών πολέμων. [1]

Η προειδοποίηση του Ιησού, “θα ‘ρθω εναντίον σου σαν κλέφτης, και δεν θα γνωρίσεις ποια ώρα θά ‘ρθω εναντίον σου” μας υπενθυμίζει τα λόγια Του σχετικά με τη Δευτέρα Παρουσία: “Αγρυπνείτε, λοιπόν, επειδή δεν ξέρετε ποια ώρα έρχεται ο Κύριός σας. Να γνωρίζετε, όμως, τούτο, ότι αν ο οικοδεσπότης ήξερε σε ποια φυλακή της νύχτας έρχεται ο κλέφτης, θα αγρυπνούσε, και δεν θα άφηνε να διαρρηχτεί το σπίτι του.” (Ματθαίον 24:42,43). Οι μεταρρυθμιστές ανακάλυψαν ξανά τις υποσχέσεις της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού και κήρυξαν την επικείμενη έλευσή Του.[2] Δυστυχώς, αυτή η σημαντική αλήθεια χάθηκε ξανά από τους “νεκρούς” διαδόχους και μόνο την εποχή της Φιλαδέλφειας, η Εκκλησία αφυπνίστηκε και κήρυξε με δύναμη το μήνυμα της Δευτέρας Παρουσίας.

“Έχεις λίγα ονόματα και στις Σάρδεις, που δεν μόλυναν τα ιμάτιά τους· και θα περπατήσουν μαζί μου με λευκά, επειδή είναι άξιοι” Αποκάλυψη 3:4. Σε αυτή τη σκοτεινή περίοδο για την αληθινή Εκκλησία του Θεού υπήρχαν ακόμη ήρωες της πίστης. Στην Αγγλία ο Τυντάλ μετέφρασε την Αγία Γραφή και πέθανε ως μάρτυρας, μαζί με τους Τζον Φριθ, Νίκολας Ρίντλη, Χιου Λάτιμερ και άλλους. Στη Σκοτία ο Ιωάννης Νοξ αντιστάθηκε με σθένος απέναντι στις συνωμοσίες και τις μηχανορραφίες της Καθολικής βασίλισσας Μαρίας της Σκωτίας. Οι Πουριτανοί κυνηγήθηκαν από χώρα σε χώρα εξαιτίας της αφοσίωσής τους στα πιστεύω της Αγίας Γραφής· μερικοί από αυτούς έγιναν οι πρώτοι άποικοι της Αμερικής. Τα περισσότερα από τα “λίγα ονόματα” θα γίνουν γνωστά μόνο στην αιωνιότητα· σε αυτή τη γη όμως διώχθηκαν από Καθολικούς και Προτεστάντες.

“Όποιος νικάει, αυτός θα ντυθεί με λευκά ιμάτια· και δεν θα εξαλείψω το όνομά του από το βιβλίο της ζωής, και θα ομολογήσω το όνομά του μπροστά στον Πατέρα μου, και μπροστά στους αγγέλους του” Αποκάλυψη 3:5,6. Στο τέλος του μηνύματος προς την εκκλησία των Σάρδεων ο Ιησούς προειδοποιεί για τον μεγάλο κίνδυνο που αντιμετωπίζουν εκείνοι που έχουν το όνομα πως ζουν ( “το όνομα έχεις πως ζεις”) , αλλά που δεν νικούν: το όνομά τους μπορεί να σβηστεί από το Βιβλίο της ζωής. Εδώ ο Ιησούς στρέφει την προσοχή μας στην επόμενη χρονική περίοδο της εκκλησίας της Φιλαδέλφειας, όπου ξεκινά η “διερευνητική κρίση”, όταν η ζωή εκείνων που βρίσκονται γραμμένοι στο Βιβλίο της ζωής θα διερευνηθεί και είτε το όνομα τους θα παραμείνει εκεί, είτε θα σβηστεί.

Συνέχισε στη επόμενη παράγραφο: ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ 3:7 ΑΦΥΠΝΙΣΗ



[1] Για παράδειγμα ο τριακονταετής πόλεμος (1618-1648). Ήταν μια ιδιαίτερα σκληρή εδαφική μάχη μεταξύ των Προτεσταντών και των Καθολικών της Ευρώπης. “Για τη Γερμανία ο τριακονταετής πόλεμος ήταν ένα απόλυτα τρομακτικό κακό. Η γη οργώθηκε απ’ άκρη σ’ άκρη από ασύδοτους στρατιώτες που λεηλατούσαν τα πάντα. Ο πληθυσμός είχε μειωθεί από 16 σε λιγότερο από 6 εκατομμύρια. Τα χωράφια είχαν εξαχρειωθεί, το εμπόριο και η βιομηχανία είχαν καταστραφεί. Πάνω από όλα, η διανοητική ζωή είχε βαλτώσει, οι ηθικές αρχές είχαν διαφθαρεί και η θρησκεία είχε δυστυχώς ζημιωθεί ανεπανόρθωτα. Έναν αιώνα μετά το τέλος του πολέμου, οι ολέθριες συνέπειες δεν είχαν ανατραπεί. Ελάχιστα ίχνη πνευματικότητας υπήρχαν εκείνη την τρομακτική εποχή του πολέμου.” (Walker σ. 451).

[2] Για παράδειγμα, ο Νοξ έγραψε: “Δεν μετέφερε ο Κύριός μας Ιησούς τη σάρκα μας στον ουρανό; Και δεν θα επιστρέψει; Μπορεί λοιπόν να μην επιστρέψει; Ξέρουμε ότι θα επιστρέψει, και σύντομα.” Και άλλοι μεταρρυθμιστές έκαναν παρόμοιες δηλώσεις. Δείτε White, “The Great Controversy“, σ. 303, Pacific Press.