--- ---- ----- ------ ----- ----- ---------------- ---------- ------------- ------------ --------- - --- -------- ----------- ------------- ----------- ----------- ---------- ----------- --------- -------- --------- ---------- ---------- -------- ------------ --------- ----------- -----

14:2-5 ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΑΡΝΙΟΥ

Οι 144.000 έχουν το χαρακτήρα του Θεού, έχουν πληρωθεί από την παρουσία Του και σκοπός τους είναι να μεγαλύνουν και να δοξάσουν το άγιο όνομα του Θεού. Αυτό είναι το αποκορύφωμα του έργου του Θεού ανά τους αιώνες, η τελειοποίηση ενός λαού για Εκείνον που θα γίνει μάρτυρας Του την “ώρα της κρίσης” -  “Η αγάπη έχει φτάσει σε τέλειο βαθμό μαζί μας, για να έχουμε θάρρος κατά την ημέρα της κρίσης, επειδή, όπως είναι εκείνος, έτσι είμαστε κι εμείς μέσα σ’ αυτόν τον κόσμο” (Α΄ Ιωάννου 4:17).

“Και άκουσα μια φωνή από τον ουρανό, σαν φωνή από πολλά νερά, και σαν φωνή δυνατής βροντής· και άκουσα μια φωνή από κιθαρωδούς, που έπαιζαν με τις κιθάρες τους. Και έψαλλαν σαν μια καινούργια ωδή μπροστά στον θρόνο, και μπροστά στα τέσσερα ζώα και τους πρεσβύτερους· και κανένας δεν μπορούσε να μάθει την ωδή, παρά μονάχα οι 144.000, που ήσαν αγορασμένοι από τη γη. Αυτοί είναι εκείνοι που δεν μολύνθηκαν με γυναίκες· επειδή, είναι παρθένοι· αυτοί είναι που ακολουθούν το Αρνίο, όπου κι αν πάει, αυτοί αγοράστηκαν από τους ανθρώπους, ως απαρχή στον Θεό και στο Αρνίο. Και στο στόμα τους δεν βρέθηκε δόλος· επειδή, είναι χωρίς ψεγάδι μπροστά στον θρόνο του Θεού” Αποκάλυψη 14:2-5.

Παρόλο που σε γενικές γραμμές οι 144.000 είναι “χωρίς ψεγάδι”, τονίζονται ιδιαίτερα κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους. Κατ’ αρχήν, “Δεν μολύνθηκαν με γυναίκες, επειδή είναι παρθένοι”. Στο δωδέκατο κεφάλαιο είδαμε ότι η γυναίκα στην προφητεία συμβολίζει την Εκκλησία, είτε αγνή όπως στην Αποκάλυψη 12:1 (“η γυναίκα ντυμένη τον ήλιο, το φεγγάρι και τα αστέρια”) είτε διεφθαρμένη όπως στο κεφάλαιο 17 (η μεγάλη πόρνη). ‘Μόλυνση’ με γυναίκες, σημαίνει ένωση, σε επίπεδο καρδιάς, με μια διεφθαρμένη Εκκλησία - την πόρνη και τις θυγατέρες της (Αποκάλυψη 17:5). Αυτές οι εκκλησίες είναι μέρος της Βαβυλώνας και παρόλο που ένα μεγάλο πλήθος θα κληθεί να εξέλθει από τη Βαβυλώνα, οι 144.000, που θα πραγματοποιήσουν το κάλεσμα, θα είναι ακηλίδωτοι από την φθοροποιό επιρροή της ειδωλολατρίας της.

Επιπλέον, “ακολουθούν το Αρνίο όπου κι αν πάει”. Είναι άνθρωποι που είναι τόσο αρμονικά ενωμένοι με το Άγιο Πνεύμα, ώστε ακούν τη φωνή Του που τους λέει που να πορευθούν, τι να κάνουν και τι να πουν. Ο Θεός πάντα ενεργεί γύρω μας προσπαθώντας να ανοίξει τις καρδιές των ανθρώπων. Όταν κάποιος ανταποκρίνεται στην προτροπή του Αγίου Πνεύματος τότε ο Θεός χρειάζεται έναν πιστό ως ανθρώπινο εκπρόσωπό Του για να βοηθήσει αυτή την προτροπή να αυξηθεί και να γίνει ο άνθρωπος αυτός μαθητής Του. Ο Αβραάμ, ο Μωυσής και ο Ηλίας αποτελούν τρία παραδείγματα στην Αγία Γραφή, που είχαν τόσο στενή σχέση με τον Θεό, ώστε κατανοούσαν τις οδηγίες Του και ήταν πρόθυμοι να ανταποκριθούν.[1] Τέτοια σχέση θα έχουν οι 144.000 με τον Θεό και θα τους είναι απαραίτητη για να μεταδώσουν τα ισχυρά μηνύματα στη διάρκεια των τρομακτικών συνθηκών της Μεγάλης Θλίψης.

“Αυτοί αγοράστηκαν από τους ανθρώπους, ως απαρχή στον Θεό και στο Αρνίο”. Η απαρχή (το δράγμα) ήταν ένα δείγμα του πρώτου και καλύτερου καρπού της γης, μια υπόσχεση της πλούσιας σοδειάς που θα ακολουθούσε.[2] Ο Χριστός, μέσω της θυσίας και της ανάστασης, έγινε “απαρχή αυτών που έχουν κοιμηθεί (πεθάνει)” (Α’ Κορινθίους 15:20-23), μια εγγύηση ότι κάποτε θα υπάρξει μια μεγάλη ‘σοδειά’ αγίων που θα αναστηθούν. Παρομοίως, οι 144.000 είναι απαρχή αυτών που θα ζουν στην επιστροφή του Χριστού, μια εγγύηση για άφθονη σοδειά (το μεγάλο πλήθος) ανθρώπων που θα έχουν τον δίκαιο χαρακτήρα του Χριστού.

Σε αυτή την περικοπή δύο φορές οι 144.000 περιγράφονται να βρίσκονται “μπροστά στον θρόνο του Θεού” (εδ. 3,5), και εκ πρώτης όψεως φαίνεται το όραμα να έχει προχωρήσει στο χρόνο και να βρισκόμαστε μετά τη Δευτέρα Παρουσία όταν ο λαός του Θεού είναι στον ουρανό. Ωστόσο στην Αποκάλυψη 7:15 απεικονίζονται ξανά “μπροστά στον θρόνο” και εκεί είδαμε ότι έχουν τη θαυμάσια εμπειρία να βρίσκονται σωματικά στη γη στη διάρκεια των πληγών, αλλά πνευματικά να βρίσκονται στον ουρανό μπροστά στο θρόνο του Θεού (βλ. ενότητα 7: Στον Ουρανό και στη Γη). Η περικοπή που εξετάζουμε τώρα (14:1-5) βρίσκεται ανάμεσα στην τελευταία επίθεση του θηρίου (το χάραγμα, ο αριθμός και η εικόνα) και στο τελευταίο μήνυμα του Θεού (το μήνυμα των τριών αγγέλων) και συνεπώς έχει το ίδιο νόημα, οι αντιπρόσωποι του Θεού βρίσκονται ακόμα στη γη λίγο πριν τη Δευτέρα Παρουσία. Υπό αυτή την έννοια είναι σαν τον Χριστό που είπε “Δεν είμαι πλέον μέσα στον κόσμο” (Ιωάννην 17:11) παρόλο που είχε μπροστά Του τρεις μέρες βασάνων, τη σταύρωση και τον θάνατο. Είπε στον Νικόδημο: “Κανένας δεν ανέβηκε στον ουρανό, παρά αυτός που κατέβηκε από τον ουρανό, ο Υιός του ανθρώπου, αυτός που είναι στον ουρανό (Ιωάννην 3:13). Αν και είχε κατέβει από τον ουρανό, πνευματικά ήταν ακόμα εκεί με τον Πατέρα Του.

Ο Στέφανος είχε την ίδια εμπειρία λίγο πριν το λιθοβολισμό του. “Ο Στέφανος, πλήρης καθώς ήταν από το Άγιο Πνεύμα, ατενίζοντας στον ουρανό, είδε τη δόξα του Θεού και τον Ιησού να στέκεται από τα δεξιά του Θεού, και είπε: Να, θωρώ τους ουρανούς ανοιγμένους, και τον Υιό του ανθρώπου να στέκεται από τα δεξιά του Θεού” (Πράξεις 7:55,56). Ο απόστολος Παύλος δήλωσε: “Μας ανάστησε μαζί του (με τον Χριστό), και μας κάθισε μαζί του στα επουράνια διαμέσου του Ιησού Χριστού” (Εφεσίους 2:6), χρησιμοποιώντας αόριστο χρόνο υποδηλώνει ότι πνευματικά και μέσω της πίστης καθόμαστε ήδη με τον Χριστό στον θρόνο Του. Μας προσκαλεί να “πλησιάσουμε, λοιπόν, με θάρρος στον θρόνο της χάρης” (Εβραίους 4:16), μολονότι ο θρόνος Του είναι στον ουρανό και εμείς είμαστε στη γη.

Αυτές είναι εμπειρίες πίστης που μπορούμε να γευθούμε από τώρα, οι μοναδικές όμως εμπειρίες που θα έχει ο λαός του Θεού στη Μεγάλη Θλίψη θα τους οδηγήσουν σε ένα ανώτερο επίπεδο. Αφενός, οι 144.000 θα αντιμετωπίσουν τις απειλές που θα συνοδεύονται από το χάραγμα και τον αριθμό του θηρίου και αφετέρου, θα λάβουν την όψιμη βροχή του Αγίου Πνεύματος. Σε αυτό το πλαίσιο ο ουράνιος κόσμος θα γίνει τόσο πραγματικός, ώστε οι 144.000 θα είναι κιόλας “μπροστά στον θρόνο”. Αυτή η εμπειρία θα εμπνεύσει μια “καινούργια ωδή”, που θα ψάλλουν. Ο λόγος που “Κανένας δεν μπορούσε να μάθει την ωδή, παρά μονάχα οι 144.000”, είναι επειδή θα έχουν μια εμπειρία που θα είναι μοναδική στην ανθρώπινη ιστορία καθώς θα μεταδίδουν την τριπλή αγγελία στον κόσμο.

Συνέχισε στη επόμενη παράγραφο:    14:6 Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

Πες μας τη γνώμη σου


[1]  Για παράδειγμα Γένεση 12:1-4, Έξοδος 3,4, Α΄ Βασιλέων 17:19.

[2]  Έξοδος 23:17, 34:23, Δευτερονόμιο 16:16, Αριθμοί 18:3,4, Δευτερονόμιο 26:1-10.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ NET



  • Share |